Goodbye & Hello

Onze officiële laatste werkdag is alweer vier weken geleden. Toch voelt het niet helemaal zo. Of eigenlijk helemaal niet. De drie-en-een-halve-week voordat we vertrokken zijn in volle vaart voorbij gevlogen. Opruimen, spullen verhuizen, dingen fixen, afspreken. Natuurlijk hebben we alles weer gruwelijk onderschat, waardoor we in de nacht voor vertrek tot 2 uur stonden te poetsen (rollende ogen, diepe zucht). Dat poetstijdtekort hadden we uiteraard kunnen voorkomen door wat minder fanatiek te zijn in het ondernemen van sociale activiteiten, maar alle spontane ontmoetingen, etentjes, last minute babybezoeken, weekendjes weg, feestjes en andere dates waren het meer dan waard. Zelden krijg je de kans om in een korte tijd zulke mooie momenten te beleven en nieuwe herinneringen te maken met familie en vrienden.

Na een fantastisch en licht dramatisch afscheid in Eindhoven zijn we afgelopen woensdagochtend e i n d e l i j k in de bus gestapt richting het exotische Frankfurt. Twee hamburgers en een zak frietjes later besloten we een vliegtuig te nemen. En na 30 uur waren we op de echte plaats van bestemming: San José, Costa Rrrrrrica!  Eerst hebben we flink bijgeslapen en taco’s gegeten en daarna zijn we begonnen aan een tocht door de stad. Als we iets eerder een Lonely Planet of een random website hadden gecheckt wisten we dat dit niet de numero uno bestemming van onze trip zou worden. De stad is vrij lelijk en er is niet zoveel te doen, het hoogtepunt waren de kurkbomen, maar die waren ook wel echt heel vet. Oh ja, en dit gebouw is ook cool:

Een ander hoogtepunt was de rondleiding die we kregen van een Uber chauffeur door de El Chapo-wijk van San José. Toch iets cultureels gedaan en onze kennis van de Spaanse taal opgehaald (vamos, vamos!).

Eigenlijk komt het wel goed uit dat het geen hele toffe plek is. Door onze jetlag hebben we geen zin om op zoek te gaan naar de ‘hidden gems’ en nu hebben we alle tijd om bij te slapen en, nou ja, níks te doen. Ons hotel zit in een redelijk leuke buitenwijk met relaxte restaurantjes, soda’s en cafés, en heeft vanuit het zwembad een mooi uitzicht over de stad. Mocht je ooit in San José zijn, Posada el Quijote is zeker een aanrader.

Ondertussen plannen we ook de volgende bestemmingen. Vanaf morgen zijn we aan de kust bij Manuel Antonio en daarna gaan we het binnenland in naar een aantal nationale parken. Daar later meer over.

Hasta luego!

8 antwoorden op “Goodbye & Hello”

1. Heel veel succes met jullie mooie reis !
    Geniet van alles wat je ziet en tegenkomt !
    Groetjes tante Marij en ome Piet.

2. Hey Lieve kids , het afscheid hebben we goed gevierd en nu een volle jaar genieten maar.
    Liefs mam

3. Hahaha licht dramatisch afscheid…uhuh. Maar wel mooi!
    Heerlijk zo’n reisverslag, me like.
    Groetjes van jullie grootste fan

4. Jullie schrijfkunsten zijn in ieder geval om van te smullen! We kijken uit naar het volgende verhaal!
    X Pellen

5. Hoi schatten, leuk eerste verhaal van jullie geweldige reis. Ik kijk al uit naar het volgende. Geniet er samen met volle teugen van. Liefs ma Saskia

6. Leuke site, tof om jullie zo te kunnen volgen.
    Veel plezier met jullie reis, genieten maar!

Groetjes van enkele belgen😎

7. Hey Ton(ny) en Esther! Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Geniet ervan, ik blijf jullie volgen!